POLITIK OM BESKYTTELSE AF PERSONLIGE OPLYSNINGER
Sidst opdateret: 18. august 2022
1.0 DATABESKYTTELSE
At skabe nye ting, bevare værdier og forme fremtiden. Som en førende leverandør af byggematerialer og byggesystemer lever Knauf op til sit ansvar for bæredygtigt, ressourcebesparende byggeri, modernisering og renovering. Vi lægger også stor vægt på at beskytte dine data. Vi respekterer derfor dit privatliv og ønsker, at du skal kunne stole på os i forhold til databeskyttelse, ligesom du gør i forhold til byggeri. Vi ønsker derfor at informere dig på en gennemsigtig måde om, hvad vi bruger behandlingen af dine data til, og hvorvidt eller hvor længe vi opbevarer dem. Dette er for at give dig mulighed for at bestemme, til hvilke formål vi må behandle dine data. Hvis du ikke længere ønsker, at vi må behandle dine data, kan du blot informere os om dette uformelt, for eksempel via e-mail til [email protected]
Denne politik om beskyttelse af personlige oplysninger (sammen med eventuelle andre dokumenter, der henvises til heri) angiver det grundlag, hvorpå personoplysninger indsamlet fra dig, eller som du giver os, vil blive behandlet af os i forbindelse med vores rekrutteringsprocesser. Læs venligst den fulde politik omhyggeligt for at forstå, hvordan vi behandler dine personoplysninger.
Vi bruger platformen (Teamtailor) som dataansvarlig til at tiltrække kandidater og styre rekrutteringsprocessen ("Tjenesten").
Når du ansøger om en ledig stilling, der er slået op af os, gælder denne politik om beskyttelse af personlige oplysninger for vores behandling af dine personoplysninger. Når du ansøger om en ledig stilling via en jobportal eller en lignende onlinetjenesteudbyder, skal du være opmærksom på, at jobportalen kan opbevare dine personoplysninger. Enhver brug af dine personoplysninger fra en jobportal eller en lignende tjenesteudbyder vil ske i overensstemmelse med deres politik om beskyttelse af personlige oplysninger.
2.0 KONTAKT
Den enhed, der er ansvarlig for behandlingen af personoplysninger inden for rammerne af dette websted, er
Knauf A/S
Kløvermarksvej 6
9500 Hobro
Tel. (+45) 9657 3000
E-mail: [email protected]
Hvis du har spørgsmål om databeskyttelse, kan du til enhver tid kontakte vores globale databeskyttelsesrådgiver:
Data Protection Officer of Knauf Group Germany
Am Bahnhof 7
97346 Iphofen
E-mail: [email protected]
3.0 DINE PERSONOPLYSNINGER
3.1 DATA, VI INDSAMLER OM DIG
Vi indsamler og behandler nogle af eller alle følgende oplysninger fra dig:
-
Kontaktoplysninger: Navn, e-mail, postadresse, telefonnummer, profil på sociale medier.
-
Oplysninger, som du uploader til Tjenesten: CV, anbefalinger, kvalifikationer, billeder mv. vedrørende din ansættelseshistorik, kompetencer og erfaring.
-
Oplysninger i forbindelse med jobsamtaler: Oplysninger, du giver os ved almindelige samtaler og/eller video-samtaler. Resultater af test, som du har gennemført i forbindelse med en rekrutteringsproces.
-
Tekniske data: Oplysninger om din brug af Tjenesten (f.eks. den URL, du tilgår karrieresiden fra, din IP-adresse, unikt enheds-id, sprog og operativsystem osv.)
-
Undersøgelser: Dit input til undersøgelser, som vi kan bruge til forskningsformål, selvom du ikke behøver at svare på dem.
Hvis du ikke er i stand til at give os ovenstående personoplysninger, skal du være opmærksom på, at vi muligvis ikke kan levere den fulde Tjeneste til dig. Bemærk også, at vi behandler alle de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med Tjenesten. Du bedes derfor kun give os de nødvendige oplysninger og ikke følsomme personoplysninger. Følsomme personoplysninger er personoplysninger, der afslører race eller etnisk oprindelse, politiske holdninger, religiøs eller filosofisk overbevisning eller fagforeningsmæssigt tilhørsforhold, og behandling af genetiske data, biometriske data med det formål entydigt at identificere en person, helbredsoplysninger eller oplysninger om seksuelle forhold eller seksuel orientering.
3.2 DATA, VI INDSAMLER FRA ANDRE KILDER
Hvis du ansøger om en ledig stilling eller opretter forbindelse til os via sociale medier, som f.eks. LinkedIn, indsamler vi dine personoplysninger fra den relevante profil på det sociale medie og synkroniserer med Tjenesten.
Tjenesten giver os mulighed for at indsamle dine data fra tredjepartsudbydere og synkronisere med Tjenesten. Disse data kan omfatte dine personoplysninger for bedre at forstå din egnethed til en bestemt stilling samt for at udvikle og forbedre Tjenesten.
Vi kan også modtage dine personoplysninger fra en part, der anbefaler dig som kandidat til en bestemt stilling eller til vores virksomhed generelt.
3.3 RETSGRUNDLAG FOR BEHANDLING
-
Nationale bestemmelser: Hvis du ansøger hos os og giver os personoplysninger til dette formål, behandler vi disse oplysninger med det formål at gennemføre en ansøgningsprocedure for at kunne træffe en beslutning om et ansættelsesforhold. Retsgrundlaget i denne henseende er databeskyttelsesforordningens artikel 88.
-
Opfyldelse af en kontrakt eller forud for indgåelse af en kontrakt: Hvis behandlingen er nødvendig for opfyldelsen af en kontrakt, som den registrerede er part i, eller for at træffe foranstaltninger på anmodning af den registrerede inden indgåelse af en kontrakt, databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b.
-
Legitim interesse: Hvor vi har en legitim interesse i at behandle dine personoplysninger, har vi foretaget en samlet vurdering, hvor vi har afvejet vores legitime interesser mod dine interesser og rettigheder, med den konklusion, at vores interesser ikke tilsidesætter din interesse, databeskyttelsesforordningens artikel 6 stk. 1 litra f.
-
Samtykke: Hvis vi ikke længere har en legitim interesse i at behandle dine personoplysninger, vil vi bede om dit samtykke til fortsat behandling af dine personoplysninger. For eksempel er den behandling af personoplysninger, der sker via cookies, baseret på dit samtykke som retsgrundlag for behandling, databeskyttelsesforordningens artikel 6 stk. 1 litra a og artikel 7.
-
Retlig forpligtelse: Vi kan være forpligtet til at videregive oplysninger om dig på grund af en retlig forpligtelse, hvis vi bliver anmodet om videregivelsen af lovligt fungerende myndigheder eller retshåndhævende organer. Retsgrundlaget i dette tilfælde er databeskyttelsesforordningens artikel 6 stk. 1 litra c
3.4 NÅR VI INDSAMLER DINE PERSONOPLYSNINGER
Vi indsamler dine personoplysninger, når du:
- Indsender din jobansøgning til os direkte på vores karriereside eller via din profil på sociale medier eller via eksterne jobportaler
- Kontakter os for at komme i betragtning til fremtidige jobs og få opdateringer om ledige jobs, enten direkte på vores karriereside eller via din profil på sociale medier
- Kontakter en af vores medarbejdere via Tjenesten
- Giver os oplysninger i forbindelse med en ansøgningsproces
- Giver feedback under eller efter en rekrutteringsproces
4.0 FORMÅL MED BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER
4.1 DATABEHANDLING VED BRUG AF VORES HJEMMESIDE
Hvis du besøger vores hjemmeside uden at registrere eller give os oplysninger på nogen anden måde, behandler vi kun de personoplysninger, som din browser sender til vores server, og som er teknisk nødvendige for korrekt visning af vores hjemmeside og for at sikre stabilitet og sikkerhed. Det drejer sig f.eks. om følgende data (i det følgende benævnt "logdata"):
- Dato og klokkeslæt for adgang
- Det henvisende websteds URL (henvisnings-URL)
- Hentet fil
- Mængden af overførte data
- Besked om, hvorvidt hentningen var vellykket
- Browsertype og -version
- Operativsystem og version
- Computerens IP-adressen
Disse ovennævnte data behandles til følgende formål:
- Problemfri oprettelse af forbindelse til hjemmesiden
- Nem brug af vores hjemmeside
- Systemsikkerhed og -stabilitet samt sporing af uautoriserede adgangsforsøg og adgange til web-serveren
Logdata gemmes i en periode på 30 dage og slettes derefter.
Retsgrundlaget er den legitime interesse. Vi har en legitim interesse i telemedietjenestens sikkerhed og stabilitet og i at forsvare os mod og retsforfølge cybersikkerhedsangreb.
Vi videregiver de indsamlede data til de ansvarlige interne afdelinger og til andre associerede selskaber i Knauf-koncernen https://www.knauf.de/profi/wir-bei-knauf/ueber-uns/
eller til eksterne tjenesteudbydere, leverandører (f.eks. hosting, content management system) til behandling i overensstemmelse med de nødvendige formål (til præsentation af hjemmesiden og oprettelse af indhold).
4.2 DATABEHANDLING I FORBINDELSE MED DIN ANSØGNING
Formålet med at behandle personoplysninger gennem Tjenesten er at identificere og ansætte egnede kandidater og at kommunikere med og vurdere kandidater baseret på nuværende og/eller fremtidige rekrutteringsbehov. Vi skal derfor indsamle dine personoplysninger, så du kan søge job eller få kontakt til os. Vi behandler kun personoplysninger, der er relevante for rekrutteringsprocessen, og personoplysningerne vil kun blive stillet til rådighed for de personer, der har brug for dem til at opfylde formålet.
Vi bruger oplysninger, som vi indsamler om dig, til at:
- Behandle din ansøgning i forbindelse med en stilling, som du har ansøgt om
- Behandle din ansøgning i forhold til andre stillinger
- Kommunikere med dig i forbindelse med rekrutteringsprocessen
- Udbygge oplysninger, som vi modtager fra dig, med oplysninger indhentet fra tredjeparts dataudbydere
- Finde passende kandidater til vores ledige job
- Hjælpe os med at forbedre Tjenesten
Dine personoplysninger slettes senest 6 måneder efter afslag på en ansøgning.
4.3 ANDRE AKTIVITETER
Vi har forskellige måder, du kan kontakte os eller blive informeret om nyheder på. Til dette formål kræves der regelmæssigt yderligere data, som vi skal behandle for at kunne levere den respektive tjeneste.
4.3.1 ONLINE MØDER
Knauf-koncernen bruger tjenester fra eksterne tjenesteudbydere til at afholde onlinemøder (telefonkonferencer, videokonferencer, webinarer osv.). Når du deltager i et onlinemøde, behandles følgende kategorier af personoplysninger:
- Til teknisk drift: Deltageroplysninger, såsom navn eller brugernavn, telefonnummer/e-mailadresse, profilbillede (valgfrit), deltagerens IP-adresse, kamera/profilbillede, betegnelse/emne for mødet, møde-id, adgangskode, hvis relevant, placering; tekst-, lyd- og videodata, hvis deltageren bruger en chatfunktion og mikrofonen og/eller kameraet på enheden
- Andre personoplysninger fra deltagere i onlinemøder
- Optagelse (lyd-/videooptagelse) af onlinemøder finder principielt ikke sted, medmindre alle deltagere i onlinemødet accepterer at mødet optages, inden optagelsen påbegyndes.
Den enhed, der er ansvarlig for databehandling i forbindelse med onlinemøder, er normalt det selskab i Knauf-koncernen, der inviterer til onlinemødet. En oversigt over Knauf-koncernens selskaber kan findes her https://www.knauf.de/profi/wir-bei-knauf/ueber-uns/
Hvis onlinemødet gennemføres inden for rammerne af et eksisterende eller planlagt kontraktforhold, er kontraktforholdet retsgrundlaget for dets gennemførelse.
Hvis der ikke er noget kontraktforhold (før), er behandlingen baseret på vores legitime interesse i en effektiv gennemførelse af onlinemøder. I denne henseende er retsgrundlaget databeskyttelsesforordningens artikel 6 stk. 1 litra f.
Hvis optagelse kan være nyttig i individuelle tilfælde, vil dette kun finde sted, hvis deltagerne er blevet informeret om dette og udtrykkeligt har givet samtykke til optagelsen, databeskyttelsesforordningens artikel 6 stk. 1 litra a.
Dine data slettes, når dataene ikke længere er nødvendige til formålet.
4.3.2 KNAUF ARRANGEMENTER
Når du tilmelder dig arrangementer i Knauf-koncernen, behandler vi de personoplysninger, du afgiver, såsom navn, adresse, e-mail og telefonnummer.
Formålet med behandlingen er at håndtere din tilmelding til arrangementet med henblik på koordinering og planlægning af arrangement samt at give dig individuel support i forbindelse med arrangementet. Efter arrangementet vil dataene kun blive videregivet internt til de nødvendige afdelinger til behandling og support.
Retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6 stk. 1 litra b, hvis dine data er nødvendige for gennemførelsen af arrangementet.
Dine data slettes, når dataene ikke længere er nødvendige til formålet.
4.3.3 GENEREL KOMMUNIKATION
Behandlingen af dine data, såsom navn, adresse, e-mail, når du kontakter eller interagerer med vores websted eller dets indhold, udføres af os udelukkende baseret på dit samtykke i henhold til databeskyttelsesforordningens artikel 6 stk. 1 litra a eller på grundlag af databeskyttelsesforordningens artikel 6 stk. 1 litra f.
Vores legitime interesse er at svare på din anmodning. Hvis du kontakter os med det formål at indgå en kontrakt, er det yderligere retsgrundlag for behandlingen databeskyttelsesforordningens artikel 6 stk. 1 litra b.
Vi behandler de oplysninger, du afgiver i denne sammenhæng, og som kan være tilgængelige for os med det formål at kontakte og kommunikere med vores interesserede parter og potentielle interesserede parter. Dette er også vores legitime interesse i databehandlingen i henhold til databeskyttelsesforordningens artikel 6 stk. 1 litra f.
Dine data slettes, når dataene ikke længere er nødvendige til formålet.
4.4 AUTOMATISK AFGØRELSE / PROFILERING
Tjenesten giver os mulighed for at vælge passende kandidater baseret på kriterier, der udtrykkeligt er identificeret af os, eller som er typiske i forhold til den stilling, du har ansøgt om. Processen med at finde egnede kandidater er automatisk, men beslutninger om, hvem vi vil ansætte i en ledig stilling, vil blive truffet af vores personale. Denne proces udføres på grundlag af legitim interesse i lettere at finde ansøgere med større potentiale for at blive ansat. Processen evaluerer ikke nøglekarakteristika vedrørende en person og er helt anonym. Vi bruger ikke fuldautomatiske afgørelser i henhold til databeskyttelsesforordningens artikel 22.
4.5 VIDEREGIVELSE AF DINE DATA
Vi videregiver dine data til Tjenestens databehandlere og andre tredjepartstjenesteudbydere (forbundet med Tjenesten), der kun bruger dem i overensstemmelse med vores instruktioner og ellers i henhold til lovgivningen. Vi kan også dele dine personoplysninger med myndighederne for at opfylde forpligtelser i henhold til loven eller udføre beslutninger.
Vi kan også dele dine data under følgende omstændigheder:
Personoplysninger kan blive videregivet, hvis vi er forpligtet til at gøre det ved lov (herunder blandt andet en regeringsordre eller en stævning, som vi vil tage skridt til at bestride, inden vi videregiver), eller hvis vi i god tro mener, at det med rimelighed er nødvendigt (i) at svare på krav, der fremsættes mod os, eller for at overholde den juridiske proces (for eksempel anmodninger om opdagelse, stævninger eller kendelser), (ii) at håndhæve eller administrere vores politikker og aftaler med brugere, (iii) til forebyggelse af svig, risikovurdering, undersøgelse, kundesupport, produktudvikling og fejlfindingsformål, herunder undersøgelse af overtrædelse af vores vilkår eller aftaler med andre, eller (iv) for at beskytte vores rettigheder, ejendom eller sikkerhed, dets brugere, forretningspartnere eller medlemmer af offentligheden.
Vi kan også sælge, overføre eller på anden måde dele nogle eller alle dets aktiver, herunder dine personoplysninger, i forbindelse med en fusion, erhvervelse, reorganisering eller salg af aktiver eller i tilfælde af konkurs. Under sådanne omstændigheder vil vi gøre en kommercielt rimelig indsats for at underrette vores brugere, hvis deres personoplysninger skal videregives eller overføres og/eller bliver underlagt en anden privatlivspolitik.
5.0 SÅDAN OPBEVARER DINE PERSONOPLYSNINGER
5.1 SIKKERHED
Vi træffer passende foranstaltninger for at sikre dine personoplysninger, herunder sikkerhedsforanstaltninger for at forhindre, at de ved et uheld går tabt eller bruges eller tilgås på en uautoriseret måde. Vi begrænser adgangen til dine personoplysninger til dem, der har et reelt forretningsmæssigt behov for at få adgang til dem. De, der behandler dine data, vil kun gøre det på en autoriseret måde og er underlagt tavshedspligt.
5.1.1 HVOR OPBEVARER VI DINE PERSONOPLYSNINGER?
Hvis du befinder dig inden for EU/EØS, gemmes de data, vi indsamler fra dig og behandler ved hjælp af Tjenesten, kun inden for, og på enheder, der fysisk er placeret inden for, EU/EØS eller et tredjeland, der anses for at tilbyde et tilstrækkeligt sikkerhedsniveau af Europa-Kommissionen eller af leverandører, der har indgået bindende aftaler, der fuldt ud overholder lovligheden af tredjelandsoverførsler. Ved at indsende dine personoplysninger accepterer du denne overførsel, lagring eller behandling.
5.1.2 HVOR LÆNGE OPBEVARER VI DINE PERSONOPLYSNINGER?
Dine data vil blive behandlet, så længe det er nødvendigt til de formål, der er knyttet til personoplysningerne, og vi har et juridisk grundlag for at behandle dine personoplysninger. De personoplysninger, der behandles med samtykke som retsgrundlag, behandles kun, så længe vi har gyldigt samtykke. Efter din skriftlige anmodning til os vil dine personoplysninger blive slettet.
Efter afslutningen af en rekruttering er der visse oplysninger, som vi i henhold til loven er forpligtet til at gemme. Hvis dine personoplysninger behandles af os til dette formål, vil vi sikre, at de kun behandles til de formål, der er angivet i lovgivningen.
6.0 DINE RETTIGHEDER
6.1 RET TIL INDSIGT (DATABESKYTTELSESFORORDNINGENS ARTIKEL 15)
Du har ret til at få adgang til personoplysninger, der behandles om dig. Din ret til indsigt kan normalt udøves gratis. Vi forbeholder os dog ret til at opkræve et passende administrationsgebyr.
6.2 RET TIL BERIGTIGELSE (DATABESKYTTELSESFORORDNINGENS ARTIKEL 16)
Du har ret til at bede om at få berigtiget personoplysninger, som vi behandler, der er unøjagtige eller vildledende.
6.3 RET TIL BEGRÆNSNING AF BEHANDLING (DATABESKYTTELSESFORORDNINGENS ARTIKEL 18)
Du har ret til at få begrænset behandlingen af dine personoplysninger, hvis de juridiske krav er opfyldt (se databeskyttelsesforordningens artikel 18 stk. 1).
6.4 RET TIL SLETNING (DATABESKYTTELSESFORORDNINGENS ARTIKEL 17)
Du har ret til at anmode om sletning af dine personoplysninger. Bemærk, at der kan være omstændigheder, hvor vi er forpligtet til at behandle dine personoplysninger, f.eks. til forsvar af retskrav.
6.5 RET TIL DATAPORTABILITET (DATABESKYTTELSESFORORDNINGENS ARTIKEL 20)
Du har ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format (databeskyttelsesforordningens artikel 20).
6.6 RET TIL INDSIGELSE (DATABESKYTTELSESFORORDNINGENS ARTIKEL 21)
Du har til enhver tid ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af dine personoplysninger, som er baseret på databeskyttelsesforordningens artikel 6 stk. 1 litra e eller litra f.
Derudover har du ret til at indgive en klage til en tilsynsmyndighed i henhold til databeskyttelsesforordningens artikel 77 i forbindelse med databeskyttelsesforordningens artikel 19.
6.7 RET TIL TILBAGETRÆKNING AF SAMTYKKE (DATABESKYTTELSESFORORDNINGENS ARTIKEL 7 STK. 3)
Du har til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Bemærk, at der kan være omstændigheder, hvor vi har tilladelse til at fortsætte behandlingen af dine personoplysninger, især hvis behandlingen af personoplysninger er nødvendig for at opfylde juridiske og lovgivningsmæssige forpligtelser.
6.8 RET TIL AT INDGIVE EN KLAGE
Databeskyttelsesforordningen giver dig ret til at indgive en klage til en tilsynsmyndighed, især i Den Europæiske Union (eller Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde) i den stat, hvor du arbejder, normalt bor, eller hvor en påstået overtrædelse af databeskyttelseslovgivningen fandt sted.
I Danmark er den ansvarlige tilsynsmyndighed:
Datatilsynet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Tel. (+45) 33 19 32 00
E-mail: [email protected]
7.0 COOKIES
Vores karriereside bruger cookies. Du kan acceptere eller afvise at blive sporet gennem disse cookies ved at angive din præference i det banner, der vises for dig, første gang du besøger vores karriereside. Se vores cookiepolitik for at få mere information om de cookies, der bruges inden for rammerne af vores karriereside.
8.0 MINDREÅRIGE
Besøgende under 16 år har ikke tilladelse til at bruge og/eller indsende deres personoplysninger til vores Tjeneste. Hvis du bliver opmærksom på, at person på under 16 år bruger vores Tjeneste, bedes du kontakte os, så vi kan tage skridt til at undersøge det og fjerne deres oplysninger.
9.0 TREDJEPARTS STEDER
Vores websted kan indeholde links til tredjepartsejede og/eller -drevne websteder, herunder, men ikke begrænset til, websteder, der ejes og/eller drives af tredjeparter. Vi er ikke ansvarlige for sådanne websteders fortrolighedspraksis eller indhold. Disse tredjepartswebsteder har separat praksis for beskyttelse af personlige oplysninger og dataindsamling, og vi har intet ansvar eller erstatningsansvar i forbindelse med dem.
10.0 ÆNDRINGER
Vi har ret til at foretage ændringer af eller tilføjelser til denne politik om beskyttelse af personlige oplysninger. Den seneste version af politikken om beskyttelse af personlige oplysninger vil altid være tilgængelig på vores karriereside. Datoen øverst i denne politik om beskyttelse af personlige oplysninger angiver, hvornår den sidst blev opdateret.